top of page
חיפוש

8 טיפים שיעזרו לך להגיע ליום צילומים הכי מוכנה שאפשר

עודכן: 22 בפבר׳ 2023

אני אתחיל בלשאול אתכם שאלה, אתם פוטוגניים?

אם עניתם כן, אז אתם מהאנשים האלה שבדרך כלל אין להם בעיה להצטלם. הם יודעים שלא משנה מה קורה, הם ייראו טוב בתמונה. כמו בארני ב״איך פגשתי את אמא״, שלא מסוגל להצטלם לא טוב.


https://imgur.com/gallery/PE8DQqL
התמונה מאתר imgur

אם עניתם "לא״, ויש לי הערכה מומצאת שמדובר ב-83% מהאוכלוסייה (עוד רפרנס לחובבי הסדרה), מאחר והרבה מהמצולמים שלי, ובואו נודה בזה, בעיקר המצולמות, מתריעים לפני הצילומים כי הם ״לא יודעים להצטלם״ או שהם ״לא פוטוגניים״. בוודאי תשמחו לשמוע שיש מה לעשות עם זה ויש איך לשפר את המצב. הטיפים האלה יכולים לעזור לכם לצאת טוב יותר בתמונות לא רק לפני צילומים מקצועיים אלא גם בצילומים של היום יום כשאתם מצטלמים בסמארטפון שלכם.


  1. הסוד להיראות טוב בתמונות הוא להיות נינוחים. אולי כאן לא גיליתי את אמריקה, והשאלה האמיתית היא, איך אפשר להרגיש נינוחים יותר? לפעמים זה עניין של זמן. בגלל זה גם כשאתם מתקשרים ומבקשים ממני סשן של ״תמונה אחת״, אני תמיד מסבירה שאין דבר כזה. בשביל להשיג תמונה אחת נהדרת, יש דרך שצריך לעבור והדרך הזאת לוקחת זמן - לכם לוקח זמן להפשיר וגם לי לוקח זמן ללמוד אתכם ולהפיק את התמונה הטובה ביותר. ולפעמים ההפך הוא הנכון ודווקא הקליק הראשון הוא הכי ספונטני ומוציא מכם משהו הכי אמיתי, לפני שהתחלתם לחשוב על זה יותר מדי ולהיות יותר מדי מודעים לעצמכם.


לירן. קליק ראשון מול המראה. צילום: שקד זוסמן סופר

2. עוד שני אלמנטים שתמיד יכולים לעזור לכם להשתחרר - מוזיקה ו/או אלכוהול, אם אתם בקטע. לא אומרת שתתחילו להוריד שוטים עד לרמה שהמבט שלכם יהיה מעורפל, אבל ב״בוקר לעוף על עצמך״ כחלק מהחבילה אפשר לקבל ברוט להרים את האווירה ולהשתחרר קצת.


לשתות משהו ולהשתחרר קצת


3. הכנה מראש - לפני הצילומים אתם יכולים לנסות כל מיני זוויות מול המראה או מול מצלמת הסלפי, ללמוד מה הצד הטוב שלכם ואיזה זוויות מחמיאות לכם יותר.



לנסות זוויות מול המראה

4. בחירת הלבוש - כשאתם בוחרים את הלבוש לצילומים, תבחרו בגד אהוב שלדעתכם מחמיא לכם. זה ימלא אתכם ביטחון ותחושה שאתם נראים טוב - מה שיגרום לכם באמת להיראות טוב:) באופן כללי העדיפו בגדים חלקים בצבעים רגועים. עוד על בחירת הלבוש לצילומים אפשר לקרוא כאן.


בגד אהוב

5. העדיפו להצטלם באור רך, לא בשמש ישירה המטילה צללים קשים על הפנים אלא בצל, הפנו את הפנים לכיוון האור והשתדלו שהעיניים שלכם יהיו מוארות.



שמש ישירה

צל, אור רך

6. עניין של זווית - בקשו שיצלמו אתכם מגובה העיניים או קצת מלמעלה. צילום מלמעלה יכול להחמיא, ולהסתיר איזורים שאולי פחות בא לכם שיראו כמו הסנטר והצוואר. מה שבטוח - לא כדאי שיצלמו אתכם מלמטה, זאת זווית שלא מחמיאה לרוב האנשים.



זווית נמוכה ולא מחמיאה


גובה העיניים. much better

7. במהלך הצילומים, בין קליק לקליק עשו תזוזות קטנות ושנו זוויות. אם יצא לכם לראות ״הטופ מודל הבאה״, כמו שדוגמניות עושות. הן לא משנות את כל התנוחה, רק מרימות קצת סנטר, מורידות קצת סנטר, מביטות מעט יותר שמאלה - כאלה. ואל תשכחו - לא תמיד חייב להסתכל למצלמה. הרבה פעמים התמונות שבהן אנחנו לא מסתכלים למצלמה הן התמונות הטובות ביותר.

מבט אל האופק. צילום: שקד זוסמן סופר

8. הרבה פעמים הצלחת התמונה קשורה למערכת היחסים עם הצלם - אם מי שמצלם אתכם הוא אדם אהוב, או אדם זר אבל נעים, זה יכול לעזור לתמונה לצאת טובה יותר. לעומת זאת אם הצלם נותן לכם תחושה של סטרס, זה גם מה שייראו בתמונה.

זאת אני, מצולמת ע״י חברה נהדרת שלא משרה עליי סטרס. סתיו שניידר אשוח המוכשרת

אם יש לכם עוד טיפים שעוזרים לכם להצטלם טוב יותר, מוזמנים לספר לי בתגובות:)



546 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page