top of page
חיפוש

2 דקות על לאיזה טלפון יש את המצלמה הכי טובה (והאם זה בכלל משנה)

עודכן: 23 בינו׳

כששומעים שאני צלמת ומנחה סדנאות לצילום בסמארטפון, הרבה פעמים זה מוביל לשאלה: ״אז את בטח יודעת, לאיזה טלפון יש את המצלמה הכי טובה (חוץ מאייפון)?״ ובדרך כלל זה גם בא עם איזושהי הנחת יסוד - בטוח יש לך אייפון נכון?


והתשובה המפתיעה היא, לא! אני מצלמת עם גוגל פיקסל 7 פרו, והמכשיר הקודם שלי היה גלקסי s21, ולפניו גם פיקסל. הפעם האחרונה שהיה לי אייפון זה היה אייפון 4.




האם הטלפון הבא שלי יהיה אייפון? כמו בפעם הקודמת שעמדתי להחליף מכשיר, יש פה התלבטות, אני לא אומרת שלא. אבל בואו נדבר על זה קצת, נשווה בין תמונות שצולמו בתנאים דומים, ובכלל נשאל - האם זה בכלל משנה?


כולם יודעים שהמצלמה של אייפון היא ״הכי טובה״, או שלפחות יש קונספציה כזאת. אבל יש חסרונות אחרים לאייפון - יש אנשים שלא מתחברים למערכת ההפעלה, יש כאלה שמוותרים עליו בגלל המחיר המשמעותית יותר גבוה, והחיסרון המשמעותי מבחינתי הוא מערכת עיבוד התמונה של האייפון.


המצלמה של הגוגל פיקסל היא מדהימה, כולל יכולת עיבוד התמונה שלה. מצד שני, בתחרות מול אייפון, היא פחות טובה בהתמודדות בתנאי תאורה קשים. אפשר לראות כאן, תמונה שצולמה בדיוק באותם תנאים, והאייפון מוציא תמונה בהירה יותר, אך מעט פחות חדה. הגוגל פיקסל לא מתבייש להדגיש צללים חומים ושחורים, אבל מפצה על זה בחדות.




גם לגלקסי s23 אולטרה יש ביצועים מצוינים

ויש לא מעט צלמים מקצועיים שאני מכירה שמשתמשים בו



אבל בתכל׳ס - 

אפשר לצלם מדהים בטלפון עם מצלמה גרועה

ואפשר לצלם גרוע בטלפון עם מצלמה מדהימה.


ברור שיש הבדל בין הצילום באייפון 15 ובין נוקיה N95 (זוכרים את המכשיר הזה? זה המכשיר הראשון שהייתה לו מצלמה. וכן חשפתי את הגיל שלי עכשיו, בהחלט היו לי כמה מכשירי נוקיה לפני עידן המצלמה בטלפונים)




אבל מה שיותר משנה ומה שאתם יותר יכולים להשפיע עליו - זה ההחלטות שלכם בתור הצלמים.

מה אתם מכניסים לתמונה, הזווית שאתם מצלמים בה, באיזה מרחק אתם מצלמים, מצב הצילום שאתם בוחרים בו, אם אתם מקפידים על פוקוס, מתי ומה בכלל אתם בוחרים לצלם -

על כל הדברים האלה אפשר לעבוד ולשפר וזה בדיוק מה שאני עושה בסדנת צילום בסמארטפון. 


אני רוצה להזמין אתכם לסדנת צילום בסמארטפון איתי, בה זה פחות משנה עם איזה טלפון אתם מצלמים - אני מלמדת אתכם ונותנת לכם כלים איך לנצל בצורה הטובה ביותר את המכשיר שכבר יש לכם.


יש לי שלל אפשרויות לסדנאות - סדנת צילום בשטח, סדנה לצילום ילדים ותינוקות, סדנת סלפי, סדנת עריכת תמונות, וגם סדנאות מוקלטות במחיר מצחיק שתוכלו לצפות בהן מתי שרק תרצו.

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page