top of page
חיפוש

ניקיון לפסח - לא מה שחשבתם



בעוד שרוב האנשים עסוקים בניקוי הבית שלהם לפסח, משימה שמזמן הכרזתי שאני מוותרת עליה ומשאירה אותה לאנשי המקצוע, נראה לי מתאים להמליץ לכם לנצל את הזמן הזה לניקוי קצת אחר.


אני לא יודעת אם גם אתם כמוני, משלמים לגוגל כל חודש כמה עשרות שקלים על אחסון התמונות ועדיין מקבלים כל חמש דקות הודעה שהמקום התמלא וצריך לרוקן ואם גם לכם קופצת העין בכל פעם שאתם עומדים לצלם סרטון וידאו כי כואב לכם על מקום האחסון. אבל אם כן, בואו ננצל את המנהג הזה של נקיונות לפסח ונעשה קצת סדר במדף התמונות הדיגיטלי.


ההמלצה העיקרית שלי היא: תשתמשו באפליקציית גוגל פוטוז.


האפליקציה חינמית והיא עוזרת לעשות המון סדר בבליל התמונות האינסופי שאנחנו מייצרים כל יום - ממיינת לפי זיהוי פנים, מיקום ונושאים. יש לזה הרבה יתרונות, למשל, כשרציתי להכין אלבום לגיל שנתיים לבת שלי מיד ניגשתי לאוסף התמונות שלה בגוגל פוטוז ומשם בחרתי את התמונות הטובות.




התמונות מסודרות לפי תאריך, אבל אם אני מחפשת תמונה שאני זוכרת שצילמתי במקום מסוים ולא זוכרת מתי בדיוק זה היה - אני נעזרת בחיפוש על גבי מפה.



בגוגל פוטוז יש אפשרות לסדר קבוצות תמונות באלבומים. אחרי אירוע גדול שצילמתם בו הרבה תמונות, כמו טיול משפחתי, מסיבת סיום של הגן או חגיגת יום הולדת - תכניסו לאלבום ואחר כך יהיה לכם קל לחזור לכל התמונות החשובות מהאירוע הזה. את האלבום אפשר לשתף עם כל מי שהיה באירוע וזה הרבה יותר נוח ואלגנטי מאשר לשלוח 70 תמונות בוואטסאפ.



תחזוקה שוטפת

מכירים את זה שאחרי שאתם עושים ניקיון יסודי אתם מבטיחים לעצמכם שלעולם לא תגיעו לרמה כזאת של בלאגן? ומעכשיו בכל יום תנקו קצת פינה אחת של הבית?

אז אותו דבר - כל בוקר כשגוגל מקפיץ לי זכרונות מגוגל פוטוז, אני פותחת ומסתכלת - אם יש שם סרטון וידאו ישן ומיותר שאין בו שום צורך, מוחקת. אם יש רצף של תמונות דומות מדי, בוחרת את הטובות מביניהן ומוחקת את השאר. אם יש אחת שכל המצולמים מסתכלים למצלמה ומחייכים, או שלפחות רואים את הפנים שלהם, כנראה שזאת התמונה הטובה ביותר.אני מוחקת תמונות שיש בהם יד מטושטשת, עיניים עצומות למחצה או הבעות מוזרות אחרות. אין טעם שסתם יתפסו מקום באחסון.

וכל ערב אחרי שהילדים נרדמים ואני מתרווחת לי על הספה לכמה דקות של חופש - אני פותחת את הגלריה, מסתכלת על התמונות שצילמתי היום ועושה את אותו הדבר - מוחקת תמונות דומות מדי, מסמנת בכוכב תמונות אהובות מאוד, ומוחקת סרטוני וידאו מיותרים וכבדים. זאת גם דרך נחמדה להיזכר ברגעים היפים של אותו יום, רגע לפני שאני הולכת לישון.




לסיום - המלצת הזהב

שטח האחסון שלנו אמור להיות מוקדש לדברים זמינים - תמונות שיש בהן מידע שאנחנו צריכים, תמונות מהתקופה האחרונה. סרטונים חמודים של הילדים כשהיו תינוקות הם בעלי ערך רב וכמובן שאנחנו רוצים לשמור אותם, אבל אנחנו לא באמת צריכים אותם בשליפה מהירה ומיידית, והם תופסים המון מקום בשטח האחסון שלכם.

לכן מה שאני ממליצה לכם לעשות הוא לרכוש דיסק חיצוני - אני ספציפית קניתי את crucial x8 בנפח של 1tb והוא עושה עבודה מעולה. בעבר western digital היו המובילים בשוק והם גם די עמידים - ולהעביר לשם את הסרטונים המרגשים אבל הלא נחוצים.

אם אתם מגבים את התמונות שלכם בגוגל פוטוז, אתם יכולים לפתוח את האפליקציה במחשב ולהוריד את הסרטונים משם ישר לדיסק החיצוני. אפשר לכתוב גוגל פוטוז בשורת החיפוש בדפדפן או להגיע אליה מכל יישומי גוגל (הנפוץ ביותר הוא כמובן ג׳ימייל.)



אופציה אחרת היא לפתוח עבור הילדים שלכם תיבות ג׳ימייל משלהם, ולהעביר את הסרטונים לאחסון שם. הם ישמחו לקבל אותם כשיהיו בוגרים, ואתם תעבירו את ההתמודדות עם בעיית שטח האחסון לדורות הבאים:)


אם הפוסט עניין אתכם, ותרצו לדעת עוד בנושאי צילום, עריכה וניהול תמונות - אני מנחה סדנאות ומעבירה שיעורי 1:1 ואשמח להגיע גם אליכם:) כל הפרטים כאן


בואו לעקוב אחרי באינסטגרם לקבל המון השראה וטיפים לצילום ולעריכה בחינם!


ובינתיים, שיהיה לנו חג שמח עם חירות אמיתית, אמן.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page